první dům

09.11.2020

čítárna ve Stromovce

V této úloze jsme měli za úkol vytvořit menší stavbu s určitou funkcí umístěnou ve vybraném parku a využít principu pátého pokoje.

Z úlohy Pátý pokoj jsem využila tvaru hvězdičky, tedy tvaru čtyř pokojů. 

Chtěla jsem vytvořit klidné místo, které by sloužilo k odpočinku a lidé by se zde mohli na moment uvolnit a oprostit od přítomnosti. Nejprve mě napadlo udělat sauna či útulnu, poté jsem však svůj nápad přehodnotila a zvolila jsem jako výchozí funkci budovy čítárnu. 

Při přemýšlení, co by měla taková čítárna obsahovat, jsem věděla, že chci, aby měla minimálně dvě lavice, kam si lidé budou moci s knížkou sednout a koukat po okolí, a poličky s knížkami, které si budou moci na místě půjčit. 

Nejprve jsem vymyslela koncept s dvěma lavicemi, které byly od okolí odděleny okny, a vnitřním prostorem, kde byly dvě poličky s knížkami a háčky na odložení věcí. Po konzultaci jsme však usoudili, že bude lepší místo oken nechat volný prostor, aby se lavice propojili s přírodou a lidé mohli pohodlně sedět s nohami vystrčenými ven. Také jsme se domluvili, že se vytvoří 3 lavice a zvýší se tak počet míst na sezení.

první návrh a model

lokalita

Jako lokalitu, kam bych chtěla čítárnu umístit, jsem si vybrala park Stromovka (Královská obora) v Praze - Bubenči. Zamlouvalo se mi místo u jezírek, které mi přijde ideální pro relaxaci a čtení knih.

Nabízely se mi 4 lokality, kam čítárnu umístit. 1. lokalita se nachází mezi stromy u Rudolfova jezírka na straně, kde není velký ruch. 2. lokalita je kousek od 1., nachází se však mezi 2 vodními prvky a má širší výhled na okolí. 3. a 4. lokalita je na ostrůvkách. 3. lokalitu jsem zavrhla kvůli tomu, že je obtížné se na ostrov dostat a také protože slouží hlavně k hnízdění kachen, je tedy asi záměrně odtržen od ruchu parku. 4. místo, kam se nabízelo čítárnu umístit, byl ostrov, na který se lze dostat pomocí transborderu. Transborder je však ve Stromovce velkou atrakcí a lidé čekají fronty, aby se na ostrov mohli dostat, proto jsem tuto možnost také odpískala.2

Rozhodovala jsem se tedy mezi 1. a 2. lokalitou.

lokalita 1

lokalita 2

lokalita 3

lokalita 4

půdorys

pohledy a řezy

skica

materiál

modřín - velmi trvanlivé a odolné dřevo, střední hustota

Shou-sugi-ban - tradiční japonská technika opalování dřeva za účelem jeho ochrany

skladba

perspektiva

© 2020 Krása a životní styl podle Hanky. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky